Komite ve Ekipler İşleyiş Prosedürü
29 Ağustos 2022

1. AMAÇ:
Hastanedeki ekip, yönetim ekibi, komisyon ve komitelerin; hizmet kalite standartları ve kalite yönetim sistemine uygunluğunun ve devamlılığının sağlanması; planlanmış aralıklarla yapılan toplantıların periyotlarının, toplantı yöneticisi ve katılımcılarını, içerik ve kapsamını gözden geçirme faaliyetleri ile ilgili yöntemleri belirlemektir.
2.KAPSAM: Bütün çalışanları kapsar.
3. SORUMLULAR:
*Hastane yöneticisi-Başhekim
* Hastane İdari ve Mali işler Müdürlüğü
* Kalite Yönetim Direktörü
* İlgili Komite Üyeleri
* Kalite Yönetim Birimi
4. UYGULAMA:
Toplantılar; Uygulamaların, hizmet kalite standartları doğrultusunda, mevzuata ve kalite yönetim sistemine uygunluğunun; sürekliliğini, yeterliliğini ve etkinliğini değerlendirmek amacıyla yapılırlar. Toplantıların gündem maddeleri, süresi, yeri ve zamanı komite başkanı tarafından belirlenir.Katılımcılara 2 (iki) gün öncesinden yazılı, sözlü veya SMS ile bildirilir. Komite başkanları ve üyeleri Kalite Yönetim Direktörü ve Birimi tarafından belirlenip, idare tarafından onaylandıktan sonra, görev yazıları yazılarak tebliğ edilir.
Değerlendirme Toplantısı :
Hastanemizde değerlendirme toplantıları en az yılda 2 kere düzenlenir. Değerlendirme toplantısına Başhekim başkanlığında Kalite Yönetim Direktörü, Hastane İdari ve Mali işler Müdürü Bölüm sorumluları ve konular ile ilgili davet edilen kişiler katılır.
Değerlendirme Toplantılarına çağrı, Toplantıdan 2 (iki) gün önce toplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere yazılı veya sözlü olarak çağrı yapılır.
Değerlendirme Toplantılarında, asgari olarak aşağıda belirtilen konular görüşülür:
*Kalite Yönetim Sistemi Kalite Politikası,
* Hizmet Kalite Standartları,
* Birimlere göre Kalite hedefleri
* Tetkiklerin sonuçları ( Özdenetim, Kalite ara denetimleri)
* Önleyici ve düzeltici faaliyetlerin durumu,
* Önceki yönetimin gözden geçirmelerinden devam eden takip faaliyetleri,
* Kalite Yönetim Direktörü tarafından hazırlanan Performans Raporu,
* İyileştirme için öneriler,
* Diğer Konular,

5.KOMITE/EKIP BAŞKAN, SEKRATARYASINI VE ÜYE GÖREV TANIMLARI
5.1 Komite Başkanı Görev Tanımı
• Başkan hastane yöneticisi tarafından seçilir.
• Komitenin düzenli aralıklarla ( 3 ayda bir ) olağan veya olağan üstü toplanmasından 1. derecede sorumludur.
• Komite toplantılarına başkanlık eder ve toplantı yönetiminden sorumludur.
• Toplantı gündemi hakkında açılış konuşması yapar. Komitede görev yapacak üyeleri belirler.
• Toplantı gündem maddelerinin tek tek görüşülmesini sağlar. Öneri ve şikayetleri dinler.
• Komite toplantı kararlarına onay verir.
• Alınan kararların kim tarafından ne kadar sürede yapılacağını bildirir.
• Alınan kararların yerine getirilip getirilmediğini kontrol eder.
• Toplantı kararlarını idareye ve sorumlu kişilere resmi olarak iletir.
5.2 Komite Sekreteri Görev Tanımı
• Komite sekretaryasını yapar.
• Komitenin toplama yer, saat ve gündemini 1 gün önceden ilgililere duyurur.
• Komite üye ve başkanının görüşlerini alarak toplantı gündemini hazırlar.
• Komite toplantılarını organize eder.
• Toplantı süresince görüşmeleri kayıt altına alır ve alınan kararları resmi belgeye dönüştürür.
• Toplantıya iştirak edenlerin imzalarını alır.
• Toplantı kararlarını resmi yoldan idarecilere ve sorumlu kişilere gönderir.
• Toplantı kararlarını ve imza föylerini dosyalayarak muhafaza eder.
5.3 Komite Üyesi Görev Tanımı
• Komite başkanı tarafından yapılan çağrıya uyar.
• Gündem maddeleri ile ilgili ( kendi uzmanlık alanında ) komiteye görüş ve önerileri sunar.
• Her üye kendi uzmanlık alanıyla ilgili alınan kararların muhatabıdır. Bir sonraki komite toplantısına kadar bu problemi çözmekle yükümlüdür.
• 2 defa üst üste toplantıya mazeretsiz katılmayan üyelerin üyelikleri otomatikman düşürülür.

6. KOMİTE VE EKİPLER

6.1 Hasta Güvenliği Komitesi
Hasta Güvenliği Komitesi asgari tıbbi, idari ve hemşirelik hizmetleri yöneticilerinden birer temsilci, kalite yönetim direktörü, dahili branş uzmanı, laboratuvar branş uzmanı, hastane bilgi işlem sorumlusu ve eczacı yer almalıdır. Hasta Güvenliği Komitesi yılda en az 4 kez toplanır, alınan kararlar toplantı tutanağına kayıt edilir.
Komitenin görev alanları asgari;
*Hastaların Doğru Kimliklendirilmesi,
* Çalışanlar arası etkili iletişim ortamının sağlanmas
*Güvenli ilaç uygulamalarının sağlanması,
*Radyasyon güvenliğinin sağlanması
* Düşmelerden kaynaklanan risklerin azaltılması
*Tıbbi cihaz güvenliğinin sağlanması konularını kapsar.
*Kalite Yönetim Birimi tarafından iletilen olay bildirimlerine yönelik kök neden analizi yapar,
gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyetleri başlatır.
* Olay bildirimine ilişkin analiz sonuçları ve yapılan faaliyetlerini Kalite Yönetim Birimine gönderir. Çalışanlara konu ile ilgili eğitim düzenler.
6.2 Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Komitesi
Çalışan güvenliği komitesi; asgari tıbbi idari ve hemşire hizmetleri yöneticilerinden birer temsilci, kalite yönetim direktörü, bir hekim, enfeksiyon hemşiresi, güvenlik amiri, ve diğer meslek gruplarından
(laboratuvar teknisyeni, anestezi teknisyeni, radyoloji teknisyeni) bir temsilci yer alır.
Toplantıdan 2 (iki) gün önce toplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere yazılı veya sözlü veya eposta olarak çağrı yapılır. Çalışan Güvenliği Komitesi yılda en az 4 kez toplanır, alınan kararlar toplantı tutanağına kayıt edilir. Çalışan Güvenliği Komitesi yürütme kurulu aylık olay bildirimlerini görüşmek üzere toplanır.Ayrıca lüzumunda acil toplantı yapar. Alınan karar doğrultusunda Çalışan Güvenliği Komitesi de acilen toplanır. Alınan kararlar toplantı tutanağına kayıt edilir. Toplantı kararları Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
Komitenin görev tanımı asgari;
* Çalışan personelin zarar görme risklerinin azaltılması,
* Riskli alanlarda çalışanlara yönelik gerekli önlemlerin alınması, * Fiziksel ve psikolojik şiddete maruz kalınma risklerinin azaltılması.
*Kesici delici alet yaralanma risklerinin azaltılması, * Kan ve vücut sıvılarıyla bulaşma risklerinin azaltılması, *Sağlık taramalarının yapılması konularını kapsamalıdır.
* Düzenli aralıklarla toplanmalıdır.
* Gerektiğinde düzeltici-önleyici faaliyetleri başlatmalıdır.
* Çalışanlara konu ile ilgili eğitim düzenlemelidir.
*Kalite Yönetim Birimi tarafından iletilen olay bildirimlerine yönelik kök neden analizi yapar, gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyetleri başlatır. Olay bildirimine ilişkin analiz sonuçları ve yapılan faaliyetlerini Kalite Yönetim Birimine gönderir. Çalışanlara konu ile ilgili eğitim düzenler.
6.3 Eğitim Komitesi
Eğitim komitesinde asgari tıbbi, idari ve hemşire hizmetleri yöneticilerinden birer temsilci, kalite yönetim direktörü, hekim ve sorumlu hemşireler bulunur.Eğitim komitesi; Hizmet Kalite Standartları eğitimi, hizmet içi eğitimler, uyum (oryantasyon ve adaptasyon) eğitimleri ve hastalara yönelik eğitimlerinin planlanıp, yapılmasının takibinden sorumludur. Toplantıdan 2 (iki) gün öncetoplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere yazılı veya sözlü olarak çağrı yapılır.Eğitim komitesi yılda en az 4 kez toplanır, alınan kararlar toplantı tutanağına kayıt edilir.Kalite Yönetim Birimine teslim edilir..
6.4 Tesis Güvenliği Komitesi:
Tesis güvenliği komitesinde, asgari tıbbi, idari ve hemşire hizmetleri yöneticilerinden birer temsilci, kalite yönetim direktörü, teknik servis sorumlusu, hastane güvenlik amiri, afet ve acil durum yönetimi sorumlusu ve tıbbi cihaz yönetimi sorumlusu yer alır. Toplantıdan 2 (iki) gün önce toplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere yazılı veya sözlü olarak çağrı yapılır. Tesis güvenliği komitesi üç ayda bir toplanır, alınan kararlar Toplantı Tutanağına kayıt edilerek, kararlar Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
Komitenin görev tanımı asgari;
Bina turlarından elde edilen verilerin değerlendirilmesi,
Hastane alt yapı güvenliğinin sağlanması,
Atık yönetimi çalışmaları,
Tıbbi cihazların bakım, onarım, ölçme, ayar ve kalibrasyon planlarını ve kalibrasyonlarının yapılması,
Kurumda can ve mal güvenliğinin sağlanması, Acil durum ve afet yönetimi çalışmaları,
Tehlikeli maddelerin yönetimi konularını kapsar.
Komite, görev tanımı alanlarındaki eğitim konularını takip eder, gerektiğinde Eğitim Komitesine iletir.
Tüm maddeler hakkında gerektiğinde, düzeltici önleyici faaliyetleri başlatır.
Tıbbi Cihaz Yönetim Ekibi:
Tesis güvenliği komitesi adı altında tıbbi cihaz yönetiminden sorumludur. Asgari Başhekim, teknisyen, Tıbbi Cihaz Sorumlusundan oluşur. Tıbbi Cihazların bölüm başı envanterini tutar, bakım, onarım, ölçme, ayar, ve kalibrasyonlarına yönelik plan yapar ve plan dahilinde cihazların ölçme, ayar ve kalibrasyonlarını yapar. Kalibre edilen cihazların etiketlendirilmesini sağlar.
6.5 Enfeksiyon Kontrol Komitesi:
Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğünün Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol
Yönetmeliğine göre çalışmalarını yürütür. Komite yılda en az 4 kez ve gerektiği durumlarda toplanır. Toplantıdan 2 (iki) gün önce toplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere yazılı veya sözlü olarak çağrı yapılır. Kapsamı alanındaki, hizmetlerin ve çalışmaların; amaca uygun ve düzenli verilip verilmediğini, varsa sorunların nedenlerini ve çözüm yollarını tartışır. Enfeksiyon kontrol hemşireliği alınan kararları Toplantı tutanağı formuna kaydeder ve katılımcılara imzalatarak ilgililere duyurur.
Komitede asgari, tıbbi hizmet yöneticilerinden bir temsilci, Laboratuvar Temsilcisi, Başhekim, Uzman Hekim,
Enfeksiyon Kontrol Hemşiresi, Hastane Müdürleri, Eczacı bulunur. Toplantıda alınan kararlar Toplantı Tutanağına kayıt edilir, gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyetleri başlatır. Çalışanlara yönelik eğitimler düzenler. Faaliyetlerini üç aylık dönemlerde idareye raporlar.
6.6 İlaç Yönetim Ekibi (Akılcı İlaç Ekibi,Antibiyotik Kontrol Ekibi)
Akılcı İlaç Ekibi: Akılcı İlaç Ekibinde asgari; yönetimden bir temsilci, hekim ve eczacı yer alır. Toplantıdan 2 (iki) gün önce toplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere yazılı veya sözlü olarak çağrı yapılır. Ekip 4 ayda bir toplanır, alınan kararlar toplantı tutanağına kayıt edilir. Toplantı kararları Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
Akılcı İlaç Ekibi; akılcı ilaç kullanımına yönelik hastane politikasını belirler, faaliyetler planlar ve uygular. Akılcı ilaç kullanımı ile ilgili hastalarda ve çalışanlarda farkındalık oluşturulmasına yönelik düzenlemeler yapar. Hasta ve çalışanlara yönelik bilgilendirmeler yapılmasını planlar.
Antibiyotik Kontrol Ekibi:
Antibiyotik kontrol ekibinde asgari; Uzman Hekim ve Eczacı bulunmalıdır. Antibiyotik Kullanım Kontrolü
ve Antibiyotik Rehberi hazırlar.
Toplantıdan 2 (iki) gün önce toplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere
yazılı veya sözlü olarak çağrı yapılır.
Ekip yılda en az 3 kez olmak üzere, olağanüstü durumlarda ise acil olarak toplanır, alınan kararlar toplantı
tutanağına kayıt edilir. Toplantı kararları Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
6.7 Afet Ve Acil Durum Yönetimi Ekibi
Ekip Baştabip,Hatane Müdürü Ve Müdür Yardımcısı,Iç Hastalıkları Uzmanı, Kalite Yönetim Direktörü, Acil Servis Sorumlu Hekimi Ve Sorumlu Hemşiresi,Klinik Sorumluları,Iş Sağlığı Ve Güvenliği Sorumlusundan oluşur. Ekibin Amacı;hastanede karşılaşılacak deprem, sel gibi doğal afetler ya da yangın, patlama, acil tıbbi müdahale ihtiyacı gibi acil durumlarda artan hizmetin karşılanabilmesi, insanların ve fiziksel unsurların zarar görmemesi ya da görecekleri zararın en alt düzeye düşürülmesini sağlamaktır.
Ekip, afet ve acil durum yönetimi ekibi görev tanımına(KU.YD.18) göre çalışır.Yılda en az 4 defa ve gerektiğinde toplanır.Afet ve acil Durum yönetim Ekibinin toplantı gündem maddelerinde Mavi ,Beyaz.Pembe ve Kırmızı Kod Yönetim Ekiplerinden gelen raporlar bulunur.Gerekli iyileştirme çalışmaları başlatır. Kararlar alınır.Toplantı kararları Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
6.8 Mavi Kod Yönetim Ekibi:
Mavi Kod Yönetim Ekibi asgari; tıbbi, idari ve hemşire hizmetleri yöneticilerinden birer temsilci yer alır.
Mavi Kod Yönetim Ekibi; Mavi kod ile ilgili tatbikat ve eğitimlerin organizasyonunu yapar. Mavi kod ekiplerinin belirler ve acil müdahale setinin miat ve kritik stok seviyelerinin takibini kontrol eder.Kalite Yönetim Birimi tarafından iletilen olay bildirimine ilişkin analiz sonuçlarını inceler ve gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyetleri başlatır. Çalışanlara konu ile ilgili eğitim düzenler.Ekip mavi kod ile ilgili problemleri, mavi kod çağrılarını ve vaka bildirimlerini Afet ve Acil Durum Yönetim Ekibi’ne sunar.
6.9 Beyaz Kod Yönetim Ekibi:
Beyaz Kod Yönetim Ekibi asgari; tıbbi, idari ve hemşire hizmetleri yöneticilerinden birer temsilci,psikolog veya sosyal hizmet uzmanı (hastanemizde psikolog olmadığından dolayı hekim görevlendirildi) ve Güvenlik amiri yer alır.Beyaz kod ile ilgili tatbikat ve eğitimlerin organizasyonunu yapar. Kalite Yönetim Birimi tarafından iletilen olay bildirimine ilişkin analiz sonuçlarını inceler ve gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyetleri başlatır. Olaya maruz kalan personele gerekli desteğin sağlanması faaliyetlerini başlatır .Ekip Beyaz Kod ile ilgili problemleri, Beyaz Kod çağrılarını ve vaka bildirimlerini Afet ve Acil Durum Yönetim Ekibi’ne sunar
6.10 Pembe Kod Yönetim Ekibi
 Ekip Tıbbi,idari ve hemşirelik hizmetleri yöneticilerinden birer temsilci,Kalite yönetim direktörü, çocuk/doğumhane servis hemşiresi, teknik servis elemanı ve güvenlik amirinden oluşur.
 Uyarı sisteminin ( duruma en kısa sürede müdahalenin sağlanmasına yönelik) oluşturulmasını sağlamak,
 Pembe kod ile ilgili eğitimlerin eğitim koordinatörlüğü ile organizasyonunu yapmak,
 Pembe kod uygulamasına yönelik olarak her dönem tatbikat yapılmasını sağlamak,
 Pembe kod ile ilgili yazılı düzenlemeleri yapmak,
 Pembekod uygulamaları ile ilgili kayıtların tutulmasını sağlamak,
 Gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyet başlatmak.
 Ekip üyeleri SKS Kalite Yönetim Birimi ile koordine olarak çalışmalarını yürütür.
 Ekip Pembe Kod ile ilgili problemleri, Pembe Kod çağrılarını ve vaka bildirimlerini Afet ve Acil Durum Yönetim Ekibi’ne sunar.
6.11 Kırmızı Kod Yönetim Ekibi
Ekip Başhekim,Hastane Müdürü,Sivil Savunma Memuru,Kalite Direktörü, İSG Birim Sorumlusu,Güvenlik Amiri,Teknik Personelinden oluşur.
Acil uyarı sisteminin ( duruma en kısa sürede müdahalenin sağlanmasına yönelik)hastanenin tüm alanlarını kapsayıcı ve adreslenebilir olmasını sağlamak,
*Acil uyarı sisteminin bakım ve kontrollerinin yaptırılmasını sağlamak,

*Acil uyarı sisteminin kesintisiz güç kaynağı bağlı olarak çalışmasını ve itfaiye ile koordinasyonunu sağlamak,
*Kırmızı kod ile ilgili yılda en az bir kez tatbikat yapılmasını sağlamak,
*Kırmızı kod ile ilgili eğitimlerin organizasyonu yapmak,
*Kırmızı kod uygulamasına yönelik olarak her dönem tatbikat (görüntülü kayıt hazırlayarak tatbikat raporu sunulmasını) yapılmasını sağlamak,
*Kırmızı kod ile ilgili yazılı düzenlemeleri yapmak,
*Kırmızıkod uygulamaları ile ilgili kayıtların tutulmasını sağlamak,
*Gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyet başlatmak.
* Ekip üyeleri SKS, Kalite Yönetim Birimi ile koordine olarak çalışmalarını yürütür.
*Ekip Kırmızı Kod ile ilgili problemleri, Kırmızı Kod çağrıları ve vaka bildirimleri ile ilgili görüşleri Afet ve Acil Durum Yönetim Ekibi’ne sunar

6.12 Risk Yönetimi Ekibi

Ekip;Baştabip,Hastane Müdürü Ve Yardımcısı,Iş Sağlığı Ve Güvenliği Sorumlusu,Enfeksiyon Kontrol Hemşiresi,Sivil Savunma Amiri Kalite Yönetim Direktörü,
Ekibin amacı;Sağlık kurum ve kuruluşlarında risklerin azaltılması için hizmet sunum sürecinde karşılaşabilecekleri muhtemel risk ve zararlardan korunmasına yönelik, usul ve esasları düzenlemektir.Ebip görev tanımına gore çalışır.(KU.YD.14)
Ekip yılda en az 2 kez toplanır, alınan kararlar toplantı tutanağına kayıt edilir. Lüzumu halinde acil toplanır, alınan kararlar toplantı tutanağına kayıt edilir. Toplantı kararları Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
6.13 Hasta Görüş Öneri,Şikayet ve Hasta Demeyim Anketlerini Değerlendirme Ekibi:
Ekip asgari; kalite yönetim direktörü, hasta hakları temsilcisi, yönetimden bir kişiden oluşur.
Toplantıdan 2 (iki) gün önce toplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere yazılı veya sözlü olarak çağrı yapılır. Ekip ay da bir toplanır, görüşler değerlendirilir. Alınan kararlar toplantı tutanağına kayıt edilir. Gerektiğinde görüş bildiren hasta ve yakınına geri bildirimde bulunur. Gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyet başlatır. Toplantı kararları Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
6.14 Çalışan Görüş Öneri,Şikayet ve Çalışan Geri Bildirim Anketlerini Değerlendirme Ekibi:
Ekipte asgari; kalite yönetim direktörü, çalışan güvenliği komitesinden bir temsilci, yönetimden bir kişiden oluşur. Toplantıdan 2 (iki) gün önce toplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere yazılı veya sözlü olarak çağrı yapılır. Ekip ayda bir (görüş öneri bildirimi olmadığı aylarda ekip toplantısı yapılmaycaktır) kez ve gerektikçe toplanır, görüşler değerlendirilir. Alınan kararlar toplantı tutanağına kayıt edilir.Gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyet başlatır. Toplantı kararları Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
6.15  Bina Turları Ekibi:
Tıbbi, idari ve hemşire hizmetleri yöneticilerinden birer temsilci, kalite yönetim direktörü ve enfeksiyon kontrol hemşiresi ve iş sağlığı ve güvenliği sorumlusundan oluşur. Bina turları 3 ayda bir ,Başatbiplikten olur alındıktan sonra birimlere haber verilmeden gerçekleştirilir.Bina turlarında hastanedeki fiziksel durum,temizlik ve işleyişle ilgili aksaklıklar tespit edilir. Tespit edilen aksaklıklara yönelik düzeltici önleyici faaliyet başlatılır .Bina turu ekibi gerçekletirdiği bina turu akabinde hazırladığı raporu ve başlattığı iyileştirme çalışmalarını Tesis Güvenliği Komitesine sunar.Gerekli kararlar Tesis Güvenliği Komitesinde alınır.Bina Turu Ekibinin toplantı düzeni bulunmamaktadır.
6.16 Bilgi Güvenliği Ekibi:
Hastane üst yönetiminden bir kişi ekibe başkanlık eder. Bilgi güvenliği ile ilgili mevcut durumu tespit eder, bilgi güvenliği için olası riskleri belirler, tanımlı kullanıcılar için yapılan yetki değişikliklerini izler. Tüm bilgisayarlarda merkezi sunucu tarafından kontrol edilebilen antivirus yazılımı bulunur. Bilgi güvenliği konusunda çalışanlara eğitim verilir.Toplantıdan 2 (iki) gün önce toplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere yazılı veya sözlü olarak çağrı yapılır. Ekip 6 ayda bir toplanır, görüşler değerlendirilir. Alınan kararlar toplantı tutanağına kayıt edilir. Gerektiğinde düzeltici önleyici faaliyet başlatır. Toplantı kararları Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
6.17 Bölüm Kalite Sorumluları Ekibi
GÖREV AMACI: Bölümler; hizmetin verildiği ve Sağlıkta Kalite Standartlarının uygulanacağı uygulama alanlarıdır. Hizmetin verildiği bölümlerde, hizmetin gerçekleştirilmesi sürecinde verilen hizmetlerin sağlıkta kalite standartlarının (SKS) eksiksiz ve hatasız yapılmasını, gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak.
Ekip 4 ayda bir ve gerektiğinde toplanır.Toplantı kayıtları Kalite Yönetim Birimine teslim edilir.
Ekip,Bölüm Kalite Sorumluları görev yetki sorumluklarına (KU.YD.13) gore çalışmaktadır.
6.18 Bölüm Gösterge Sorumluları Ekibi
Ekibin amacı SKS kalite göstergelerini oluşturup hizmet kalitesini arttırmak.Ekip 4 ayda bir ve gerektiğinde toplanır.Toplantı kayıtları Kalite Yönetim Birimine teslim edilir.Ekip,Bölüm Kalite Sorumluları görev yetki sorumluklarına (KU.YD.23) gore çalışmaktadır.
6.19 Nütrisyon Destek Ekibi
Hastanemizde Ekip Dâhiliye Uzmanı,Çocuk Hastalıkları Uzmanı,Diyetisyen,Eczacı,Servis Sorumlu Hemşiresi,Kalite Yönetim Direktöründen oluşur.
Ekibin amacı ;hastaneye çeşitli patolojik nedenlerle yatmış olan hastalarda malnütrisyon ya da malnütrisyon riskini tespit etmek ve tespit edildikten sonra bu hastalara nutrisyon planı oluşturmak, doğru uygulanmasını sağlamak, takibini yapmak ve ve nütrisyon destek tedavilerinin (oral destek, enteral ve parenteral beslenme için) nutrisyon desteğinin sonuçlarını incelemek,beslenme yeterliliğine ulaşmasını sağlamaktır.
Ekip;yılda en az 2 defa ve gerektiğinde toplanır.Toplantı kararları Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
Toplantıdan 2 (iki) gün önce toplantı yeri, zamanı, süresi ve gündem maddeleri belirlenip ilgili kişilere yazılı veya sözlü olarak çağrı yapılır.
Ekip; Nütrisyon Destek Ekibi Görev Talimatına göre çalışır. (KU.TL.04)

7. İLGİLİ DOKÜMANLAR
 Toplantı Çağrı Formu
 Toplantı Tutanak Formu
 Düzeltici Önleyici Faaliyet Formu
 Komite ve Ekip Üye Listesi
 Komite ve Ekip Toplantı Takvimi