EĞİTİM YÖNETİMİ | Kurum İçi Eğitimlerimizin Tamamının Verilmesini Sağlamak - SKS’de belirtilen zorunlu eğitimlerin tüm ilgili çalışanlarına verilmesini sağlamak
- Yıllık eğitim planında belirlenen eğitimlerin verilmesinin sağlanması ve Eğitim planının güncellenmesi halinde geçmişe dönük izlenebilir olmasını sağlamak
- Yatan hasta eğitimlerinin eksiksiz verilmesi
- Eğitim katılım oranını %85’in üstüne çıkarmak
|
|
HASTA VE ÇALIŞAN ODAKLI HİZMETLERİ |
HASTA DENEYİMİ | Hasta ve Çalışanlarımızın Kurumumuzun İşleyişinden Memnun Olmalarını Sağlamaktır. - Hasta memnuniyet oranını % 90 nın üzerine çıkarmak.
- Hastalardan alınan onam oranının %100 olmasını sağlamak.
|
|
HİZMETE ERİŞİM |
- Her konuda hastaların bilgilendirilmesini sağlamak ve mahremiyetin korunmasına önem verilmesini sağlanacak.
|
|
YAŞAM SONU HİZMETLER |
- Morg’ un temizliğini %100 oranında tutmak
- EX kartlarının doğru takılarak yanlış EX kart oranın sıfır (0) olması.
|
|
SAĞLIKLI ÇALIŞMA YAŞAMI |
- Kişisel koruyucu ekipman kullanım oranının %100 olmasını sağlamak.
- Personelimizin sağlık taramalarını %100 yaptırmalarını sağlamak
- Personel Geri Bildirim Anketi memnuniyet oranını %85’in üstüne çıkarmak
- Çalışanların görüş öneri ve şikayet bildirimlerinin zamanında değerlendirilip iyileştirme çalışmalarının başlatılması(gerekli durumlarda geri bildirimin yapılması)
- Sağlık taramalarının sağlık tarama programına uygun yapılmasını sağlamak.
|
|
SAĞLIK HİZMETLERİ |
HASTA BAKIMI | - Hasta Bakım Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.
- Düşen hasta oranını % 0 oranında tutmak.
- Yatan hasta bakım planlarının %100 hazırlanmasını sağlamak
- Hastaların eğitimlerinin %100 yapılmasını sağlamak.
- Hastaların güvenli transferini sağlamak.
- Serviste doğum yapan hastaların %100’üne anne sütü ve Emzirme eğitimi verilmesini sağlamak.
|
|
İLAÇ YÖNETİMİ | Eczane Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir. - Advers Bildirimlerinin yapılması
- Miadı Geçen İlaç/Sarf Malzeme Oranı %0 ‘ın altında tutmak
- İmha Edilen İlaç/Sarf Malzeme Oranını %0 olmasını sağlamak Stok fazlası ilaç miktarını %10 seviyesi altına düşürmek
- İlaç miktarı kritik seviyeye düşmeden temin edilmesi oranını %100 sağlamak
|
|
ENFEKSİYON ÖNLENMESİ VE KONTROLÜ | - Enfeksiyon Önlenmesi ve Kontrol Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.
- El hijyeninin 5 endikasyon kuralına göre uygulanmasını sağlamak ve el antiseptiği kullanım oranını %95 üzerinde tutmak
- Hastane Enfeksiyonu,el hijyeni ve tıbbi atıkların kontrolü eğitimlerine sağlık ve temizlik personellerin %100 ‘ünün katılımını sağlamak
|
|
RADYASYON GÜVENLİĞİ | Görüntüleme Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir. - Hasta mahremiyetinin korunmasına yönelik ihmalleri%0’a indirmek
- Hastaya ek çekim haricindeki tekrar çekimleri en aza indirmek.
- Hasta yakınlarının kurşun önlüksüz çekime girmemesini sağlamak.
- Kadın hastaların (Gebe ve gebelik şüphesi olan hastaların) sorgulanması çekimleri yapılması halinde rızalarının mutlaka alınması
|
|
ACİL SERVİS | Acil Servis Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir. - Konsültan hekimin acil servise Ulaşma süresini 30 dakikayı geçmemesini sağlamak
- Acil Servis Hasta Memnuniyet oranını % 90 ve üzeri olmasını sağlamak
- İstenmeyen Olay bildirimlerini %100 gerçekleştirmek. (Kesici delici alet yaralanmaları, Kan vücut sıvılarının sıçraması, Düşen hasta, Advers etki)
- Sağlık çalışanlarına CPR eğitimlerinin % 100 verilmesini sağlamak
|
|
POLİKLİNİK HİZMETLER
| PoliklinikHizmetlerininİşleyişininSorunsuzDevamınıSağlamak. - Muayene Zaman Aralığını (1saati aşanlar)%0 oranında tutmak
- Ayaktan Hasta memnuniyet oranını %90‘nın üzerinde tutmak.
- Temizlik personelinin yapılan temizlik çizelgelerine uyum oranını %100’e çıkarmak
|
|
BİYOKİMYA LABORATUVARI | LaboratuvarHizmetlerininSorunsuzİşleyişini Sağlamaktır. - Zamanında verilmeyen test sonucu oranlarını tespit ederek oranların azaltılmasını sağlamak.
- Reddedilen numune oranlarını tespit ederken en aza inmesini sağlamak,reddedilmesi halinde hasta ve yakınına SMS gönderilmesini sağlamak
- Panik Değer sonuçların bildiriminin %100 sağlanması
- Laboratuvar sonuç bilgisinin hasta veya hasta yakınına ulaşmasını sağlamak
|
|
DOĞUM HİZMETLERİ | Doğum Hizmetlerinin Sorun Bir Şekilde Verilmesini Sağlamaktır. - Güvenli Doğum Kontrol Listesi Formunun eksiksiz, doğum yapan tüm gebelerde kullanılması
- Daha iyi hizmet verme amacıyla Gebe Okulunun verimli çalışmasını sağlamak.
- Bebek dostu hastane olmak için gerekli çalışmaları tamamlamak
|
|
DESTEK HİZMETLERİ |
TESİS YÖNETİMİ | Tesis Yönetimiyle Aksaklıkların Bekletilmeden Sonuca Ulaşmasını Sağlamaktır. - Tesis Kaynaklı Düşme sayısını %0 oranında tutmak
- Bina turlarının düzenli yapılması; gerekirse DÖF başlatılması sağlamak
- Tesisisin fiziki koşullarının düzenli kontrol edilmesi ve eksiklerin giderilmesinin %100 giderilmesinin sağlanması
- Su depolarının periyodik bakımlarının,klor ölçümlerinin %100 oranında yapılmasını sağlamak
- UPS prizlerinin eksiksiz tanımlamak ve bilgisayar vb.bağlantılar dışında UPS prizlerinin kullanılmamasını sağlamak
- Basınçlı kapların(asansör,su hidroforları, bakım ve kontrolllerinin zamanında ve eksiksiz yapılmasını sağlamak
- Yangın söndürme tesisatının periyodik bakım ve kontrollerinin yapılmasını sağlamak
- Elektrik tesisatının (trafo,jeneratör,kompanzasyon vs.)bakım ve kontrollerinin zamanında ve eksiksiz yapılmasını sağlamak
|
|
OTELCİLİK HİZMETLERİ | Yemekhane Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir. - Bölüm bazında çalışan personelin iş kazası ve yaralanma olayını %0 da tutmak.
- Personel ve yatan hastaların yemeklerden memnuniyet oranlarını yükseltmek
|
|
BİLGİ YÖNETİMİ SİSTEMİ | Bilgi Yönetimi Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir
- Tüm personele karmed sistemini etkin kullanılmasını sağlamak
- İşe başlayış ve işten ayrılışların oluşturulan prosedür doğrultusunda gerçekleştirmek
- Güncellenen uygulamalar konusunda ilgili personelleri haberdar etmek
- Tüm personele gizlilik sözleşmesini imzalatmak
- Arıza takip sisteminin kullanıcılara etkin kullanılmasını sağlamak
- Hastane kullanıcılarından gelen sorunları gün içinde çözüme kavuşturmak.
- Hastane web sitesinin güncelliğinin sağlanması ve yenilenmesi.
|
|
MALZEME VECİHAZ YÖNETİMİ | Malzeme ve cihaz Yönetimi Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir. - Tıbbi Cihazların Bakım ayar, ve kalibrasyonlarını zamanında yaptırmak
- Depoda bulunan genel tıbbi sarf malzemelerin Stok takip seviyelerini belirleyerek,bu seviyeleri %90 belirlenen oranda tutmak
- Depolarda bulunan tüm malzemelerin istemlerinin SBYS üzerinden yapılmasını sağlamak.
- Depolarda ihtiyaç fazlası malzeme muhafazasını düşürmek.
- Depolara yetkili kişilerin dışında erişimlerin kısıtlanmasını sağlamak
- Tıbbi cihazlara yönelik olumsuz olay bildirimlerini yapmaları açısından ilgili personelleri bilgilendirmek
|
|
TİBBIKAYITVEARŞIV HIZMETLERİ | Arşiv ve Hasta Dosyaları Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir. - Dosyaya ulaşılabilirliğinin kolaylığını sağlamak.
- Eksiksiz dosya oranın %100 oranını daima sağlamak.
- Arşiv hizmetlerinde kalite standartlarının tümünü karşılamak
|
|
ATIK YÖNETİMİ | Atık yönetim hizmetlerinin sorunsuz işleyişini sürdürmektir. - Hastanemizde çalışan tüm personelin tıbbi atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak
- Kesici Delici alet yaralanma oranını en aza indirmek.
- Hastanemizde kullanılan tıbbi atık miktarının oranlarının azaltılmasını sağlamak
- Tıbbı atıkların birimsel olarak tartılmasının devamlılığını sağlamak
|
|
DIŞ KAYNAK KULLANIMI | - Dış kaynak kullanımı verimli ve etkin kullanımını sağlamak
- Dış kaynak kullanımını oluşturulan plan dahilinde tamamlamak ve güncelliğini sağlamak
|
|
GÖSTERGE YÖNETİMİ |
|
GÖSTERGE YÖNETİMİ | İndikatör Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir. - Tüm göstergelerin hedef değerini yakalamayı sağlamak.
- Veri Kaynağının güvenilir olanını ve Elektronik Ortamdan(SBYS) olanını tercih etmek
|
|