SKS Bölüm Kalite Hedefleri Eylem Planı
12 Nisan 2022

                            KURUMSAL HİZMETLER

BÖLÜMLER

AMAÇ VE HEDEFLER

DEĞERLENDİRME-SONUÇ

KURUMSAL YAPI

  • Hastalarımızın ve çalışanlarımızın memnuniyetini yükseltmek
  • Sorumlulukları yerine getirirken yasalar ve etik ilkeler doğrultusunda uygun hizmet vermek
  • Hastane altyapı eksikliklerini minimize edilerek kaliteli ve sürekli sağlık hizmeti sunmak.
  • Çalışanlarımızın niteliklerini yükselterek hizmet kalitesini arttırmak. Hizmet içi eğitimler, sertifikalandırma,yeteneklere göre uygun bölümde çalıştırılma
  • İhtiyaç dahilinde hizmeti kolaylaştıracak ve daha kaliteli hizmet verilebilmesi için gerekli tüm donanımları sağlamak


KALİTE YÖNETİMİ

  • Düzenleyici önleyici faaliyetlerin en az %70 ‘ni çözüme kavuşturmak.
  • Hizmet kalite puanımızı 90’ın üzerine çıkarmak
  • Komitelerin belirlenen zamanda toplanması sağlanacak.
  • Dokümanların sistemine yüklenmesi sağlanacak.


DOKÜMAN YÖNETİMİ

  • Revize edilecek dosyaların%100 revizyonunu sağlamak.
  • Birimlere dokümanların ulaşmasını sağlamak.


KURUMSAL VERİMLİLİK

  • Oluşturulan dokümanlar doğrultusunda  kurumsal verimliliğe yönelik analizler yapmak ve gerekli iyileştirme faaliyetleri başlatmak
  • Kaynakların etkin, verimli, ekonomik kullanımını ve sürdürülebilirliğini sağlamak.


RİSK YÖNETİMİ

  • Bölüm bazlı risk analizlerinin düzenli aralıklarla değerlendirmek
  • Risk analiz planının güncelliğini sağlamak
  • İş Kazası ve Meslek Hastalığı bildirimlerinin SGK’ya eksiksiz ve zamanında bildirimlerini sağlamak


İSTENMEYEN OLAY BİLDİRİM SİSTEMİ

  • Hasta ve çalışan güvenliğini tehdit eden olayların bildirimlerini sağlamak.
  • Olay bildirimlerinin kök neden analizlerinin yapılarak çözüme kavuşturmak.
  • Hasta ve Çalışan Güvenliği Bildirim Sistemini etkin kullanmak ve tüm personelin Hastane Bilgi Yönetim Sistemine tanımlanmasını sağlamak


AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ

  • Afet Yönetimi Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.
  • Tatbikat uygulanmasını sağlamak.
  • Kontrol formlarının %100 doldurulmasını sağlamak.
  • Acil Durum Ekiplerinin Eğitimlerinin verilmesi.
  • Acil  Kod bildirimlerinin eksiksiz yapılması


 


İTİM YÖNETİMİ

Kurum İçi Eğitimlerimizin Tamamının Verilmesini Sağlamak

  • SKS’de  belirtilen zorunlu eğitimlerin tüm ilgili çalışanlarına verilmesini sağlamak
  • Yıllık eğitim planında belirlenen eğitimlerin verilmesinin sağlanması ve Eğitim planının güncellenmesi halinde geçmişe dönük izlenebilir olmasını sağlamak
  • Yatan hasta eğitimlerinin eksiksiz verilmesi
  • Eğitim katılım oranını %85’in üstüne çıkarmak


HASTA VE ÇALIŞAN ODAKLI HİZMETLERİ

HASTA DENEYİMİ

Hasta ve Çalışanlarımızın Kurumumuzun İşleyişinden Memnun Olmalarını Sağlamaktır.

  • Hasta memnuniyet oranını % 90 nın üzerine çıkarmak.
  • Hastalardan alınan onam oranının %100 olmasını sağlamak.



HİZMETE ERİŞİM


  • Her konuda hastaların bilgilendirilmesini sağlamak ve mahremiyetin korunmasına önem verilmesini sağlanacak.



YAŞAM SONU HİZMETLER


  • Morg’ un temizliğini %100 oranında tutmak
  • EX kartlarının doğru takılarak yanlış EX kart oranın sıfır (0) olması.



SAĞLIKLI ÇALIŞMA YAŞAMI


  • Kişisel koruyucu ekipman kullanım oranının %100 olmasını sağlamak.
  • Personelimizin sağlık taramalarını %100 yaptırmalarını sağlamak
  • Personel Geri Bildirim Anketi memnuniyet oranını %85’in üstüne çıkarmak
  • Çalışanların görüş öneri ve şikayet bildirimlerinin zamanında değerlendirilip iyileştirme çalışmalarının başlatılması(gerekli durumlarda geri bildirimin yapılması)
  • Sağlık taramalarının sağlık tarama programına uygun yapılmasını sağlamak.



SAĞLIK HİZMETLERİ

HASTA BAKIMI

  • Hasta Bakım Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.
  • Düşen hasta oranını % 0 oranında tutmak.
  • Yatan hasta bakım planlarının %100 hazırlanmasını sağlamak
  • Hastaların eğitimlerinin %100 yapılmasını sağlamak.
  • Hastaların güvenli transferini sağlamak.
  • Serviste doğum yapan hastaların %100’üne anne sütü ve Emzirme eğitimi verilmesini sağlamak.


İLAÇ YÖNETİMİ

Eczane Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.

  • Advers Bildirimlerinin yapılması
  • Miadı Geçen İlaç/Sarf Malzeme Oranı %0 ‘ın altında tutmak
  • İmha Edilen İlaç/Sarf Malzeme Oranını %0 olmasını sağlamak Stok fazlası ilaç miktarını %10 seviyesi altına düşürmek
  • İlaç miktarı kritik seviyeye düşmeden temin edilmesi oranını %100 sağlamak


ENFEKSİYON ÖNLENMESİ VE KONTROLÜ

  • Enfeksiyon Önlenmesi ve Kontrol Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.
  • El hijyeninin 5 endikasyon kuralına göre uygulanmasını sağlamak ve el antiseptiği kullanım oranını %95 üzerinde tutmak
  • Hastane Enfeksiyonu,el hijyeni ve tıbbi atıkların kontrolü eğitimlerine sağlık ve temizlik personellerin %100 ‘ünün katılımını sağlamak



RADYASYON GÜVENLİĞİ

Görüntüleme Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.

  • Hasta mahremiyetinin korunmasına yönelik ihmalleri%0’a indirmek
  • Hastaya ek çekim haricindeki tekrar çekimleri en aza indirmek.
  • Hasta yakınlarının kurşun önlüksüz çekime girmemesini sağlamak.
  • Kadın hastaların (Gebe ve gebelik şüphesi olan hastaların) sorgulanması çekimleri yapılması halinde rızalarının mutlaka alınması




ACİL SERVİS

Acil Servis Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.

  • Konsültan hekimin acil servise Ulaşma süresini 30 dakikayı geçmemesini sağlamak
  • Acil Servis Hasta Memnuniyet oranını % 90 ve üzeri olmasını sağlamak
  • İstenmeyen Olay bildirimlerini %100 gerçekleştirmek. (Kesici delici alet yaralanmaları, Kan vücut sıvılarının sıçraması, Düşen hasta, Advers etki)
  • Sağlık çalışanlarına CPR eğitimlerinin % 100 verilmesini sağlamak


POLİKLİNİK HİZMETLER

PoliklinikHizmetlerininİşleyişininSorunsuzDevamınıSağlamak.

  • Muayene Zaman Aralığını (1saati aşanlar)%0 oranında tutmak
  • Ayaktan Hasta memnuniyet oranını %90‘nın üzerinde tutmak.
  • Temizlik personelinin yapılan temizlik çizelgelerine uyum oranını %100’e çıkarmak


BİYOKİMYA LABORATUVARI

LaboratuvarHizmetlerininSorunsuzİşleyişini Sağlamaktır.

  • Zamanında verilmeyen test sonucu oranlarını tespit ederek oranların azaltılmasını sağlamak.
  • Reddedilen numune oranlarını tespit ederken en aza inmesini sağlamak,reddedilmesi halinde hasta ve yakınına SMS gönderilmesini sağlamak
  • Panik Değer sonuçların bildiriminin %100 sağlanması
  • Laboratuvar sonuç bilgisinin hasta veya hasta yakınına ulaşmasını sağlamak


DOĞUM HİZMETLERİ

Doğum Hizmetlerinin Sorun Bir Şekilde Verilmesini Sağlamaktır.

  • Güvenli Doğum Kontrol Listesi Formunun eksiksiz, doğum yapan tüm gebelerde kullanılması
  • Daha iyi hizmet verme amacıyla Gebe Okulunun verimli çalışmasını sağlamak.
  • Bebek dostu hastane olmak için gerekli çalışmaları tamamlamak


DESTEK HİZMETLERİ

TESİS YÖNETİMİ

Tesis Yönetimiyle Aksaklıkların Bekletilmeden Sonuca Ulaşmasını Sağlamaktır.

  • Tesis Kaynaklı Düşme sayısını %0 oranında tutmak
  • Bina turlarının düzenli yapılması; gerekirse DÖF başlatılması sağlamak
  • Tesisisin fiziki koşullarının düzenli kontrol edilmesi ve eksiklerin giderilmesinin %100 giderilmesinin sağlanması
  • Su depolarının periyodik bakımlarının,klor ölçümlerinin %100 oranında yapılmasını sağlamak
  • UPS prizlerinin eksiksiz tanımlamak ve bilgisayar vb.bağlantılar dışında UPS prizlerinin kullanılmamasını sağlamak
  • Basınçlı kapların(asansör,su hidroforları, bakım ve kontrolllerinin zamanında  ve eksiksiz yapılmasını sağlamak
  • Yangın söndürme tesisatının periyodik bakım ve kontrollerinin yapılmasını sağlamak
  • Elektrik tesisatının (trafo,jeneratör,kompanzasyon vs.)bakım ve kontrollerinin zamanında ve eksiksiz yapılmasını sağlamak


OTELCİLİK HİZMETLERİ

Yemekhane Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.

  • Bölüm bazında çalışan personelin iş kazası ve yaralanma olayını %0 da tutmak.
  • Personel ve yatan hastaların yemeklerden memnuniyet oranlarını yükseltmek


BİLGİ YÖNETİMİ SİSTEMİ

Bilgi Yönetimi Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir

 
  • Tüm personele karmed sistemini etkin kullanılmasını sağlamak
  • İşe başlayış ve işten ayrılışların oluşturulan prosedür doğrultusunda  gerçekleştirmek
  • Güncellenen uygulamalar konusunda ilgili personelleri haberdar etmek 
  • Tüm personele gizlilik sözleşmesini imzalatmak
  • Arıza takip sisteminin  kullanıcılara etkin kullanılmasını sağlamak
  • Hastane kullanıcılarından gelen sorunları gün içinde çözüme kavuşturmak.
  • Hastane web sitesinin güncelliğinin sağlanması ve yenilenmesi.


MALZEME VECİHAZ YÖNETİMİ

Malzeme ve cihaz Yönetimi Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.

  • Tıbbi Cihazların Bakım ayar, ve kalibrasyonlarını zamanında yaptırmak
  • Depoda bulunan genel tıbbi sarf malzemelerin Stok takip seviyelerini belirleyerek,bu seviyeleri %90 belirlenen oranda tutmak
  • Depolarda bulunan tüm malzemelerin istemlerinin SBYS üzerinden yapılmasını sağlamak.
  • Depolarda ihtiyaç fazlası malzeme muhafazasını düşürmek.
  • Depolara yetkili kişilerin dışında erişimlerin kısıtlanmasını sağlamak
  • Tıbbi cihazlara yönelik olumsuz olay bildirimlerini yapmaları açısından ilgili personelleri bilgilendirmek


TİBBIKAYITVEARŞIV HIZMETLERİ

Arşiv ve Hasta Dosyaları Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.

  • Dosyaya ulaşılabilirliğinin kolaylığını sağlamak.
  • Eksiksiz dosya oranın %100 oranını daima sağlamak.
  • Arşiv hizmetlerinde kalite standartlarının tümünü karşılamak


ATIK YÖNETİMİ

Atık yönetim hizmetlerinin sorunsuz işleyişini sürdürmektir.

  • Hastanemizde çalışan tüm personelin tıbbi atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak
  • Kesici Delici alet yaralanma oranını en aza indirmek.
  • Hastanemizde kullanılan tıbbi atık miktarının oranlarının azaltılmasını sağlamak
  • Tıbbı atıkların birimsel olarak tartılmasının devamlılığını sağlamak


DIŞ KAYNAK KULLANIMI

  • Dış kaynak kullanımı verimli ve etkin kullanımını sağlamak
  • Dış kaynak kullanımını oluşturulan plan dahilinde tamamlamak ve güncelliğini sağlamak


GÖSTERGE YÖNETİMİ


GÖSTERGE YÖNETİMİ

İndikatör Hizmetlerinin Sorunsuz İşleyişini Sürdürmektir.

  • Tüm göstergelerin hedef değerini yakalamayı sağlamak.
  • Veri Kaynağının güvenilir olanını ve Elektronik Ortamdan(SBYS) olanını tercih etmek