Ziyaretçi ve Refakatçi Kuralları
16 Temmuz 2024

ZİYARETÇİ VE REFAKATÇİ KURALLARI

               Hastanızın sağlığı ve güvenliği açısından en iyi şekilde hizmet alabilmeniz için lütfen aşağıda belirtilen kurallara dikkat ediniz!

ZİYARETÇİ KURALLARI

  • Hastaneler insanlara hizmet için vardır. Hastalara en iyi şekilde hizmet verilebilmesi için hastalarımıza önemli görevler düşmektedir. Hasta ve refakatçilerin bu bilinçle hareket ederek hastane kurallarına tüm hasta ve hasta yakınlarının uyması gerekmektedir.
  •  Hastane ziyaret saatleri hafta içi 12:00 - 14.00, 18:00 – 20:00 saatleri arasındadır.
  • Ziyaret saatleri dışında hasta ziyareti baştabib veya nöbetçi tabibin izni ile mümkündür.
  • Bir hasta için aynı anda ikiden fazla ziyaretçi alınmaz ve hasta ziyaretleri 15 dakikadan fazla olamaz.
  •  Ziyaret sırasında hastaneye yiyecek ve içecek getirilemez.
  •  Ziyaretçiler tarafından getirilen her türlü gıda maddesi veya eşya kapıda alıkonularak çıkarken sahibine iade edilir.
  •  Hastanızın sağlığı açısından hastanıza canlı çiçek getirmeyiniz.
  •  Ziyaretçiler hasta yataklarında oturmamalı ve hasta eşyasını kullanmamalıdır.
  •  Ziyaret esnasında diğer hastalar rahatsız edilmemelidir, gereksiz ve meraklı sorular sorulmamalıdır.
  • Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
  • Kadın Doğum Servisi ile Çocuk Servisine ziyaret saatleri dışında erkek ziyaretçi kabul edilmez.
  • Ziyaret esnasında, moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
  • Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hastane terk edilmelidir.
  • Hastane binası içerisinde ve bahçesinde sigara içilmez.
  • Hastane binası içerisinde yüksek sesle konuşulmaz, müzik dinlenemez ve televizyon seyredilemez.
  • Hasta, servis hemşiresinin bilgisi olmadan servisten ayrılamaz.
  • Hastane malına zarar verilmez.
  • Hasta odası ve tuvaletler temiz olarak kullanılır.
  •  Gereksiz elektrik ve su kullanımından kaçınılır.
  • Hastanın kendine ait ilaçları varsa servis hemşiresine bilgi verilir.
  • Hastalar kıymetli eşyalarını (Altın, para v.s) yanlarında bulundurmamalıdır.
  • Bulaşıcı hastalığı olan hastalar, bağışıklık sistemi zayıf hastalar ziyaret edilmemelidir.
  • Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan kişiler hasta ziyaretine gelmemelidir.

       ÇOCUK ZİYARETÇİ KURALLARI

                ZİYARET SAATLERİ   Her gün;
                Gündüz 12.00 - 14.00

                 Akşam  18.00 - 20.00

  • 10 yaşından küçük,ziyaretçi çocuk kabul edilmez.Zorunlu hallerde baştabip veya nöbetçi tabibin izni ile çocukların ziyaretine müsaade                   edilebilir.
  • 16 yaşından küçük tüm ziyaretçi çocuklardan ziyaret süresince eşlik eden ebeveynleri sorumludur.
  • Bir hasta için aynı anda ikiden fazla ziyaretçi alınmaz ve kabul edilen çocuk ziyaretçiler yetişkin refakatinde hasta ziyaretleri 15 dakikadan fazla olamaz. (tercihen 10 dk)
  • Serum seti, oksijen nanometresi gibi hasta ile ilgili tedavi malzemelerine dokunulmamalı ve oynanmamalıdır.
  •  Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
  •  Ziyaret için gelinirken kesici alet, parlayıcı ve patlayıcı malzeme ile gelinmesi yasaktır.*Doktorun izin vermediği özel durumlarda (bulaşıcı hastalığı olan hastalar, bağışıklık sistemi bozuk olan hastalar) hasta ziyareti için ısrar edilmemelidir.
  •  Hastanede sigara, alkol vb. içmek yasaktır. Hastaneye dışarıdan yiyecek ve içecek sokmak yasaktır.
  •  Hastaların rahatsız olmaması için oda ve koridorlarda yüksek sesle konuşulmamalı ve gürültü yapılmamalıdır.
  •  Ziyaretçiler hastalar ile temas etmeden önce ve sonra ellerini yıkamalı ve odalardaki el dezenfektanı ile ellerini dezenfekte etmelidir.
  • REFAKATÇİ KURALLARI
  •  Hastaların yanında refakatçı kalması, kurumda ağır hasta bakımını gerektiren hizmet birimi bulunmadığı ve tıbbi bir zorunluluk olmak kaydı ile ilgili dal uzmanının lüzum göstermesi ve baştabibin muvafakatı ile belirtilen sürece mümkündür.
  •  Refakatçılar, tabiplerin direktifleri içerisinde hastalara bakmakla ve kurum disiplinine uymakla yükümlüdürler. Refakatçılara hizmet edilmez.
  • Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır. Birden fazla refakatçi gereksiz yere kalabalık oluşturacak ve hastanenin işleyişini engelleyebilecektir.
  • Hastanızın alerjisi varsa  nefes darlığına yol açacak kolonya, parfüm, çiçek getirmeyiniz.
  • Hastanıza hastanemizce verilen diyet yemeğinden başka dışardan yemek getirmeyiniz.
  •   Eğer tuzsuz diyet uygulaması varsa hastalarınızın yemeğine ekstra tuz koymayınız.
  •   Hastanız tuvalet, lavabo vs. giderken başı dönüp düşebilir, bu nedenle hastanıza mümkünse koluna girerek refakat ediniz.
  • Mümkünse siz ve ziyaretçilerinizin hasta ile tokalaşmasını engelleyiniz.
  •  Diğer hasta odalarına girmeyiniz.
  • Refakatçiler hastaneye ait malzemeleri düzenli ve temiz tutmalıdır. Hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılamak mecburiyetindedir.
  •   Kadın Doğum Servisinde erkek refakatçı kalamaz.
  • Hastanızla ilgili olarak gelişebilecek herhangi bir olumsuz değişikliği panik yapmaksızın ilgili hemşirenize veya doktorunuza bildiriniz.
  • Refakatçi değişimleri ziyaret saatlerinde ilgili servis sorumlu hemşiresinin bilgi dahilinde yapılır.
  • Refakatçılar, mümkün olduğu ve lüzum görüldüğü takdirde kurumun vereceği kimlik kartını taşımak, refakat bitiminde Refakat Kimlik Kartı alınan yere iade etmek durumundadırlar.
  •  Refakatçiler yemek saatlerinde refakatçi kartlarını yemekhane personellerine   göstermelidir.
  • Refakatçiler vizite saatlerinde hasta odalarını boşaltmalıdır
  •  Refakatçiler zorunlu haller dışında hastalarının yanından ayrılmamalıdırlar. Refakatçiler hastanede tütün ve alkollü madde kullanamazlar.
  •  Refakatçiler doktor ve hemşire direktifleri dışında hastaya herhangi bir uygulama yapmamalıdır.
  •  Hastane kuralları konusunda görevlilere yardımcı olunmalıdır.
  •   Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu iptal edilecektir.
  • Hastalarınız hakkında telefonla bilgi almak istediğinizde 0 432 512 25 51(santral) arayarak dahili hatlara bağlanabilirsiniz. 
  • Hizmetlerimizle ilgili görüş, öneri, teşekkür ve şikayetlerinizi; hastanemizde bulunan  dilek ve öneri  kutularına atabilir ya da web sitemizde yer alan Hasta Görüş ve Öneri Formu  doldurarak veya Hasta Hakları Birimine direk yazılı veya sözlü iletebilirsiniz.

 Hastanızın ve sizlerin sağlığını düşünerek aldığımız bu tedbirler konusunda bizimle işbirliği yaptığınız için teşekkür eder sağlıklı günler dileriz…

  HASTANE YÖNETİCİSİ/BAŞHEKİM